Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

O programie

Pierwszy RPG Maker, w którym mamy praktycznie nieograniczony wpływ na to, jak będzie wyglądać nasza gra. Grafika została zwiększona z 256 kolorów do 4 bajtów. Tak, dobrze widzicie. Aż 4 bajty. Importer grafik nie będzie już potrzebny do ustawiania przeźroczystości grafik. Szczwgólnie, jeśli macie od tego GIMPa. System walki tak samo, jak w RPG Makerze 2003 przeprowadza egzekucję obrażeń wszystkim zranionym uczestnikom walki w tym samym czasie. Tak samo, jak w RPG Makerze 2000, potwory są widziane z przodu. Jednak tym razem możemy zobaczyć grafiki bohaterów w walce. Razi? NIE KOŃCZ CZYTANIA TERAZ!!!

 

Bez ograniczeń

To właśnie jest powód, dla którego ten RPG Maker jest pierwszy. Zaimplementowany został w nim Edytor skryptów RGSS. RGSS jest opartym na Ruby językiem programowania wykorzystywanym przez RPG Maker XP+. W przeciwieństwie do czystego Ruby ma już zdefiniowane pewne klasy. Dzięki RGSS możesz zmienić system walki z turowego na fazówkę, a nawet walnąć wszystkie 3 systemy walki do jednej gry, tak, że gra będzie wymagała od gracza więcej wiedzy na temat mechaniki gry. Możesz nawet dodać nowe ekrany, a nawet zbliżyć skrypty RPG Makera XP do tych z późniejszych. Problem polega w tym, że aby korzystać z edytora skryptów zaimplementowanego w RPG Makerze XP, trzeba nauczyć się Ruby. Ale, jeśli opanujesz Ruby choćby na poziomie RGSS, zrobisz ze swoją grą, co tylko będziesz chciał.