Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

RMXP Lekcja 09. Kondycje

W tej lekcji omówię wam elementy tej części RPG Makera XP, które pomogą wam, jeśli chcecie dodać jakiś nowy stan do gry. Pomoże wam to, jeśli kiedyś wpadniecie na pomysł, żeby dodać nowy stan. I tak samo, jak poprzednie lekcje, ta też nie wymaga żadnych podstaw.

 

Zaczynamy

Na początek uruchamiamy RPG Makera XP i wchodzimy w bazę danych, a tam w zakładkę "Kondycje". Naszym oczom ukaże się taki widok.

 

Kondycje

Na ekranie mamy, jak poprzednio 3 zasadnicze obiekty:

+Lista stanów - wszystkie stany pojawiające się w grze.

+Przycisk "Maksymalna liczba pól" - pozwala nam zmienić liczbę wszystkich stanów. Jeśli damy więcej, niż mamy, dodane zostaną czyste stany, ale, jeśli damy mniej, niż mamy, to ostatnie pozycje zostaną usunięte.

+Aktualny stan - w tym obszarze wyświetlają się wszystkie parametry stanu, który mamy na liście obecnie zaznaczony. Tu też możemy go zmienić.

 

Aktualny stan

W tym obszarze mamy następujące miejsca:

+Nazwa - pod jaką nazwą stan figuruje w naszej grze.

+Animacja - zapętlona animacja z bazy danych, która wyświetla sie na postaci mającej ten stan. Możemy teżustawić "brak"i wtedy nie będzie animacji tego stanu. O animacjach udzielę wskazówek na następnej lekcji.

+Ograniczenie - Zmiana zachowania postaci. Więcej o tym za chwilę.

+Oszacowanie - Im wyżej stan jest oszacowany, tym większa szansa, że pojawi się, jak postać ma 2 lub więcej.

+Dokładność - Celność postaci w odniesieniu do normy. Norma wynosi 100.

+MaxHP% - Ile procent normalnego limitu energii życiowej ma postać, na którą nałożono ten stan.

+MaxSP% - Ile procent normalnego limitu energii bojowej ma postać, na którą nałożono ten stan.

+Siła % - Procent normalnej siły postaci z nałożonym tym stanem

+Zwinność % - Procent normalnej zręczności postaci z nałożonym tym stanem (nie będzie "zwinności", bo Reptile tak tłumaczył)

+Zręczność % - Procent normalnej zwinności postaci z nałożonymtym stanem (Reptile i jego talent tłumacza)

+Inteligencja% - Procent normalnej magicznej siły postaci znałożonym tym stanem (tu Reptile na szczęście nie schrzanił)

+Moc ataku% - procent normalnej mocy ataku postaci z nałożonym tym stanem.

+Uniknięcie - zmiana szansy postaci z nałożonym tym stanem na udany unik.

+Obrona fizyczna % - procent normalnej obrony fizycznej postaci z nałożonym tym stanem.

+Obrona przeciw magii % - procent normalnej obrony magicznej postaciz nałożonym tym stanem.

+Koniec po walce - zaznaczenie tej opcji spowoduje, że jeśli walka się skończy, stan zniknie z postaci.

+Po x turach istnieje y % odnowienia w każdej turze - x to liczba tur, przez które stan na pewno się utrzyma, podczas gdy y to szansa to, że w następnej turze po tej, która od momentu nałożenia stanu jest ostatnią, stan sam zejdzie z postaci.

+Za każdym razem, gdy uszkodzenie jest zadawane, to x % istnieje szansy odnowienia - x to szansa na to, że jak postać, na którą ten stan został nałożony, oberwie, to ten stan sam z niej zejdzie.

+Atrybuty oporu - zaznaczenie przy atrybucie oznacza, że podczas trzymania tego stanu postać ma podwyższoną odporność na ten atrybut.

+Stan relacji - kolejność zmiany to plus->minus->nic. Ta lista pokazuje zmiany stanu postaci, na którą TEN stan jest właśnie nakładany.

+Nieopierany - zaznaczenie tej opcji oznacza, że postać zawsze łapie ten stan.

+Połączony z HP=0 - zaznaczenie tego oznacza, że energia życiowa postaci w momencie złapania tego stanu spadnie do zera. Stan też jest również łapany przez postać, gdy jej energia życiowa w normalny sposób spadnie do zera.

+Nie może otrzymać EXP - zaznaczenie spowoduje, ze postać z nałożonym tym stanem nie otrzyma doświadczenia.

+Zakaz uniknięcia - zaznaczenie oznacza,że postać z nałożonym tym stanem nie jest w stanie robić uników.

+Progresywne uszkodzenia - zaznaczenie tej opcji spowoduje, że postać w każdej turze (do sprawdzenia, kiedy) odniesie obrażenia, nawet, jeśli jej tura zostanie pominięta, lub nikt jej nie zaatakuje.

 

Ograniczenie

Z tej rozwijanej listy możemy wybrać jedno ograniczenie, które będzie obejmowało ten stan zawsze.

+Brak - stan nic nie robi z postacią, która go ma.

+Umiejętności są nieużywalne - pewne ataki postaci są niedostępne, kiedy ten stan jest na nią nałożony.

+Automatyczne atakowanie potwora - postać z nałożonym tym stanem wykonuje normalny atak wymierzony w przypadkowego przeciwnika.

+Automatyczne atakowanie sojusznika - postać z nałożonym tym stanem wykonuje normalny atak wymierzony w nią samą lub jednego z jej towarzyszy.

+Działanie jest nieużywalne - postać z nałożonym tym stanem nie bierze aktywnego udziału w walce.

Jeśli ograniczenie to "Brak" lub "Umiejętności są nieużywalne", mamy kontrolę nad postacią. Przy automatycznym atakowaniu postać bierze aktywny udział w walce, pomimo tego, że nie mamy nad nią żadnej kontroli. "Działanie jest nieużywalne" oznacza, że tura tej postaci zostanie całkowicie pominięta. Nie obejmuje to jednak obrażeń z tytułu stanu.

 

Zadanie domowe to utworzenie jednego stanu.