Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

RMXP Lekcja 08. Grupy wrogów

Na dzisiejszej lekcji zajmiemy się tworzeniem grup potworów. Są one bardzo ważne w naszej grze, kiedy chcemy dać jakąkolwiek walkę. Przynajmniej na samym początku właśnie tak jest. Postarajcie sie zatem przyswoić w krew wszystko, co tu powiem.

 

Zaczynamy

Na początek zacznijmy od tego, że w Bazie Danych wchodzimy na zakładkę "Grupy potworów". Mamy tam mniej więcej taki widok:

Na liście po lewej mamy wszystkie aktualnie zdefiniowane grupy. Znajdujący się pod nią przycisk pozwala nam zmienić ich liczbę. Tak samo, jak poprzednio, jeśli damy mniej, niż mamy, ostatnie pozycje na liście zostaną skasowane. Na zakładce mamy również obszar pozwalający nam edytować aktualnie wybraną przez nas pozycję z listy.

 

Aktualnie edytowana grupa

W tym obszarze znajdują się opcje, które mogą nam się przydać, jeśli korzystamy ze standardu.

+Nazwa - określa, pod jaką nazwą ta grupa figuruje na liście.

+Przycisk "Zmień tło walki" pozwala nam zmienić aktualne tło walki w teście walki i w tym oknie na inne.

+Przycisk "Dodaj" - jedno jego naciśnięcie dodaje do grupy potwora, którego obecnie mamy zaznaczonego na liście potworów widocznej na tej zakładce. Pamiętajcie jednak, że w jednej grupie może być maksymalnie 8 potworów.

+Przycisk "Usuń" - działa TYLKO z potworem, którego już daliśmy do tej grupy. Jeśli nie chcemy tego potwora w tej grupie, możemy za pomocą tego przycisku usunąć go z niej.

+Przycisk "Usuń wszystkie" - działa tylko, jak mamy jakiegoś potwora w grupie. Jednym kliknięciem na niego usuwamy wszystkie potwory z grupy.

+Przycisk "Wyrównaj" - Ustawia wszystkie potwory, jakie aktualnie mamy w grupie, w jednej linii.

+Przycisk "Automatyczna nazwa" - nazywa aktualnie edytowaną przez nas grupę od przeciwników się w niej znajdujących.

+Przycisk "Test walki" - pozwala nam przetestować walkę. Więcej o tym powiem za chwilę.

+Przycisk "Nowa strona" - Dodaje nową stronę zdarzenia do grupy.

+Przycisk "Kopiuj stronę" - Kopiuje aktualnie pokazywaną nam stronę zdarzenia w grupie.

+Przycisk "Wklej stronę" - Wkleja skopiowaną przez nas stronę zdarzenia w grupie do zdarzenia w grupie.

+Przycisk "Usuń stronę" - usuwa aktualnie pokazywaną nam stronę zdarzenia.

+Przycisk "Czyść stronę" - Resetuje nam aktualnie wybraną stronę zdarzenia.

 

Test Walki

W oknie wyskakującym po wybraniu tej opcji mamy następującą konfigurację:

Standardowo możemy mieć w drużynie TYLKO 4 postacie. Każdą możemy sobie tutaj ustawić następującymi parametrami:

+Bohater - postać, która weźmie udział w walce.

+Poziom - poziom, na którym będzie ta konkretna postać.

+Broń - broń, którą ta postać walczy. W lista jest generowana na podstawie klasy postaci.

+Tarcza - Element zbroi, który ta postać nosi jako tarczę. Lista generowana jest na podstawie klasy postaci i rodzaju elementu zbroi przypisanego poszczególnym elementom zbroi.

+Hełm - jeśli którykolwiek element zbroi, do noszenia którego bohater jest zdolny, liczy sie, jako hełm, pokazany zostanie tutaj.

+Zbroja - to samo, co w przypadku hełmu, ale tym razem jest to "kombinezon".

+Akcesoria - To samo, co hełm, czy zbroja, ale tym razem jest to coś, co nie zalicza sie do żadnego z poprzednich trzech rodzajów elementów zbroi.

Kiedy już ustawimy nasze postacie, możemy kliknąć OK, aby rozpocząć test. Jeśli jeszcze nie zaczęliśmy testu, w każdej chwili możemy wybrać "Anuluj", żeby zamknąć to okno i w ogóle nie testować tej walki.

 

Strony zdarzenia

Na każdej stronie możemy ustawić:

+Funkcję strony - przynajmniej jedno MUSI być, żeby strona działała w walce.

+Częstotliwość - jak często ta strona zdarzenia zostanie uruchomiona w ciągu walki. Opcje to "Rozpoczęcie walki", "Obrót funkcją" i "Auto start".

Warunki funkcji zdarzenia walki to:

+Tura - po zaznaczeniu tego możemy ustawić, od której tury się zacznie, i co ile będzie się ta strona wykonywać. Jeśli tura jest inna, strona nie ruszy.

+Potwór - po zaznaczeniu tej opcji wybieramy potwora warunkującego wykonanie tej strony i jego poziom zdrowia, do którego włącznie ta strona będzie się wykonywać. Jeśli ma więcej, strona się nie aktywuje.

+Bohater - po zaznaczeniu tego wybieramy jednego z wszystkich bohaterów w naszej grze, który będzie warunkował uruchomienie tej strony, i jego poziom zdrowia, do którego włącznie ta strona będzie się wykonywać. Jeśli ma więcej, strona się nie aktywuje.

+Przełącznik - po zaznaczeniu tego wybieramy przełącznik. Jeśli jest on wyłączony, strona nie ruszy.

 

Zadaniem domowym będzie stworzyć jedną grupę przeciwników. Zdarzenia opcjonalne.