Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

RMXP Lekcja 06. Zbroje

W dzisiejszej lekcji zajmiemy się zbrojami. Jest to już ostatnia część cyklu o inwentarzu. Po tej lekcji będziemy robić... Z resztą zobaczycie na następnej.

 

Wchodzimy do Bazy Danych i zaglądamy tutaj:

Znowu mamy 3 elementy. Tym razem są to:

+Lista zbroi - wszystkie zbroje pojawiające się w grze.

+Przycisk "maksymalna liczba pól" - pozwala zmienić liczbę pozycji na liście. Jeśli zmienimy na więcej, zyskamy kolejne. Ale zmiana na mniej kasuje ostatnie pozycje.

+Obszar obecnie edytowanej zbroi - tutaj zmieniamy konfigurację danego elementu.

 

Przy obecnej zbroi znajdujemy następujące cechy:

+Nazwa - jest to nazwa, pod jaką element wyświetla się w grze.

+Ikona - pokazuje, jak element mniej więcej wygląda. Ale może też symbolizować jego moc

+Opis - Skrócone informacje o elemencie

+Typ - czy to jest tarcza, napierśnik, hełm, czy dodatek. RPG Maker rozumie te rodzaje jako odpowiednio 1, 2, 3 i 4.

+Stan automatycznie zadawany - stan nałożony na postać noszącą ten element. Nie zniknie on nawet, jak użyjemy na niej przedmiotu lub ataku usuwającego go. Stan ten jest tracony tylko, jak ten element zostanie zdjęty z postaci

+Cena - określa, za ile możemy kupić ten element w sklepach. Pamiętajmy, że sprzedajemy 2 razy taniej, niż kupujemy

+Obrona fizyczna - określa, o ile zmieni się obrona fizyczna, kiedy założymy ten element. Wartości od 0 do 999

+Obrona magiczna - określa, o ile zmieni się obrona magiczna, kiedy założymy ten element. Wartości od 0 do 999

+Siła - określa zmianę siły u postaci, której założymy ten element. Wartości od -999 do 999

+Zręczność(raczej "zwinność") - określa zmianę zwinności u postaci, której założymy ten element. Wartości od -999 do 999

+Zwinność (raczej "zręczność") - określa zmianę zręczności u postaci, której założymy ten element. Wartości od -999 do 999

+Inteligencja - określa zmianę inteligencji u postaci, której założymy ten element. Wartości od -999 do 999

+Atrybuty odporności - atrybuty, na które postać z założonym TYM elementem jest całkowicie odporna.

+Stany odporności - stany, na które postać z założonym TYM elementem jest całkowicie odporna.

 

Zadaniem domowym jest utworzyć 4 elementy zbroi (1 tarczę, 1 hełm, 1 napierśnik i 1 dodatek)