Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

RMXP Lekcja 05. Bronie

W dzisiejszej lekcji zajmiemy się drugą częścią inwentarza. Mianowicie broniami. W RPG Makerze XP są one standardowo potrzebne, bo bez nich ataki postaci nie tylko nie mają żadnej animacji, ale również nie zadają żadnych obrażeń. Dlatego też tutaj omówię okno tworzenia ich.

 

Zaczynamy

Jak sami widzicie, znowu mamy 3 zasadnicze elementy:

+listę przedmiotów - z niej wybieramy broń, którą chcemy zmienić.

+przycisk "maksymalna liczba pól" - nim zmieniamy ilość broni w grze. Większa wartość niż obecna tworzy puste, mniejsza kasuje ostatnie pozycje.

+Obszar obecnego przedmiotu - tu wyświetlają się wszystkie informacje o broni, którą obecnie edytujemy.

 

Obecnie edytowana broń

W tym obszarze mamy następujące pola, których możemy ożyć do modyfikacji broni:

+nazwa - określa jak nazywa się ta broń. Jeśli tu zmienimy, to na liście też się zmieni. Mamy tylko 40 liter.

+ikona - grafika broni wyświetlająca się w grze. Możemy wybrać tylko jedną.

+Opis - możemy w skrócie opisać tę broń. I powinniśmy się z tym streszczać, bo mamy tylko 100 liter.

+Animacja - animacja wyświetlająca się na postaci trzymającej tę broń, kiedy atakuje.

+Cel animacji - animacja wyświetlająca się na atakowanym przez postać trzymającą tę broń.

+Cena - tutaj określamy, ile kasy potrzebujemy, żeby kupić tę broń w sklepie. Zawsze jest to liczba całkowita, nawet, jeśli to sklep od nas kupuje, z tym że sklep kupuje od nas 2 razy taniej, niż nam sprzedaje. Wartość od 0 do 999999, choć praktycznie nie ma górnej granicy.

+Moc ataku - o ile zmieni się atak postaci wyposażonej w tę broń. Wartość od 0 do 999.

+Siła - o ile zmieni się siła postaci, jeśli wyposażymy ją w tę broń. Wartość od -999 do 999.

+Zwinność (chyba raczej zręczność) - o ile zmieni się zwinność (raczej zręczność) postaci wyposażonej w tę broń. Wartości jak przy sile.

+Zręczność (raczej zwinność) - o ile zmieni się zręczność (raczej zwinność) postaci wyposażonej w tę broń. Wartości jak powyżej.

+Inteligencja - o ile zwiększy się inteligencja postaci wyposażonej w tę broń. Wartości jak powyżej.

+Obrona fizyczna - o ile zwiększy się obrona przed atakiem fizycznym u postaci, jeśli założymy jej tę broń. Wartości od 0 do 999.

+Obrona magiczna - o ile zwiększy się obrona przed atakiem magicznym u postaci, jeśli założymy jej tę broń. Wartości od 0 do 999.

+Atrybuty - Obrażenia od czego będzie otrzymywał przeciwnik zaatakowany normalnie przez postać wyposażoną w tę broń.

+Zmiana stanu - Tu możemy określić, które stany u zaatakowanego przez postać wyposażoną w tę broń będą zadawane, które usuwane, a które pozostaną bez zmiany.

 

Uwaga!! Jeśli postać nosząca tę broń zmieni ją na inną, to zmiany statystyk, atrybuty i zmiany stanów powodowane przez tę broń zostaną utracone. Standard gier robionych w RPG Makerze XP polega na tym, że każda postać może walczyć TYLKO jedną bronią.

 

Dzisiejszym zadaniem domowym jest zrobić jedną broń.