Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

RMXP Lekcja 02. Klasy

Dzisiaj omówię w skrócie drugą zakładkę bazy danych. Tutaj będą Klasy bohaterów. Mam nadzieję, że wszystko zrozumiane zostanie bardzo dokładnie, a więc zaczynamy.

 

W zakładce mamy 3 istotne elementy:
+Lista klas - wybieramy z niej klasę, którą chcemy edytować.
+Przycisk zmiany liczby pól - pozwala zmienić liczbę klas występujących w grze.
+Aktualnie edytowana klasa - Tu widzimy parametry aktualnie wybranej klasy.

W aktualnie wybranej klasie mamy następujące elementy:
+Nazwa klasy - określa, kim bohater jest
+Pozycja - wpływa na odległość bohatera od potwora w walce. Im bardziej z przodu, tym większa szansa na zostanie zaatakowanym.
+Dostępne bronie - lista broni, których postać używa. Nie są to typy, ale pojedyncze przedmioty. Kliknij raz, aby zaznaczyć, kliknij ponownie raz, aby odznaczyć.
+Dostępne przedmioty - lista elementów zbroi noszonych przez postać. Podobnie, jak bronie, są tu pojedyncze przedmioty, a nie typy.
+Odporności (atrybuty) - określa wrażliwość postaci na dany atrybut. Domyślne wartości poszczególnych liter można zmienić skryptami. A jest najmocniejsze, a F najsłabsze.
+Odporności (stany) - określa szansę postaci na złapanie danego stanu oraz obrażenia odnoszone w wyniku jego działania.
+Postęp ataków - to jest lista ataków, których postać należąca do tej klasy może się nauczyć. Nauka następuje automatycznie.

Zadanie domowe: Stworzyć jedną klasę.