Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

RMXP Lekcja 01. Bohaterowie

Na pierwszej lekcji o RPG Makerze XP nauczymy się, jak stworzyć jednego bohatera. Będę tłumaczył wszystko po kolei, a na koniec zadam pracę domową w celu ułatwienia przyswojenia materiału. Na początek to wystarczy.

W oknie Bazy danych klikamy na zakładkę "Bohaterowie".

Baza danych: Bohaterowie

Tam mamy pola:
Lista bohaterów - wszystkie postacie pozytywne przewijające się w grze. Klikając na przycisk "Maksymalna liczba pól", możemy dodać kolejnych lub usunąć niepotrzebnych.
Przycisk "Maksymalna liczba pól" znajduje się pod listą bohaterów.
Wybrany bohater - tu edytujemy postać.

U każdego wybranego bohatera mamy pola:
Imię - Imię bohatera.
Klasa bohatera - Nadajemy bohaterowi klasę, od której będą zależeć jego odporności, sprzęt i ataki. O tworzeniu klas będzie następna lekcja.
Początkowy poziom - XPL, z jakim bohater pojawia się w grze po raz pierwszy.
Maksymalny poziom - XPL, po osiągnięciu którego bohater już nie może awansować.
Krzywa doświadczenia - ustala początkowe XP bohatera w oparciu o XPL. W toku gry XP będzie rosło, a za każdym razem, jak osiągnie pewną wartość (lub ją przekroczy), nastąpi automatyczny wzrost XPL.

Edycja doświadczenia Bohatera

Grafika - mamy tu dwie. Pierwsza wyświetla się na mapie, kiedy nasz bohater jest pierwszy w drużynie. Druga wyświetla się w walce.

Grafika bohatera na mapie

Grafika bohatera w walce

Statystyki - Krzywe wzrostu statystyk. MHP to zdrowie, MSP to energia. Mamy też siłę, zręczność, zwinność i inteligencję. Możemy wygenerować krzywe na wszystkie 99 poziomów lub ustawić je gołymi rękami.

Edycja statystyki bohatera

Generator statystyki dla punktów końcowych


Początkowe wyposażenie - Mamy tu broń, tarczę, hełm, zbroję i akcesoria. Każde z osobna możemy zablokować. Blokada jest jednak stała.

Zadaniem domowym będzie zrobić jedną postać. Dowolną. Do zobaczenia na następnej lekcji.