Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

RM 95 Lekcja 05. Układanie map

Układanie map

W dzisiejszej lekcji zajmiemy się układaniem map. A dokładniej klockami do budowy mapy.

 

Na ekranie widzimy 2 okna RPG Makera. Pierwsze (mniejsze) to paleta mapy. Drugie (większe) to lista map i aktualnie edytowana mapa. Zakładki w palecie zawierają rodzaje tilesetów.
A - to są tilesety świata. Mamy tu wodę, lasy, lądy, pustynię, tablice, rośliny, miasta, wieże, świątynie, zamki, oazy, nawet obiekty się tutaj znalazły.
B - to są tilesety miast na zewnątrz i lochów. Mamy tu kolejno podłoża, ściany, ogrodzenie, kwiaty, wejścia, sufity, meble, a także obiekty.
C - to są tilesety wnętrz. Mamy tu podłoża, ściany, meble, portrety, drzwi, krzesła, łóżka, są nawet widoki na niebo. Tylko jakoś nie pasują tu te obiekty na mapę świata. A może na mapie świata nie było już na nie miejsca?
D - to woda, lasy, wychnięta woda i sufity.

Narzędzia też dobre.
Długopis - wstawia wybrane z palety (lub bezpośrednio z mapy ) klocki (lub układ klocków) we wskazane miejsce.
Kwadrat - To samo, co długopis, ale rozciąga.
Puszka z farbą - wypełnia cały obszar tym, co wybraliśmy. Uwaga, bo możemy zniszczyć naszą mapę, jeśli nie będziemy uważać.
Kwadrat z X - Pozwala ustawić blokowanie poszczególnych klocków. Mamy tu mieszkanie, bagna, śnieg, las, rzeka, płytkie rzeki, morze, góry, strome góry, wieże, podłogi, wejścia, przeszkody i meble. Po wybraniu elementu klikamy na klocek, którego blokowanie chcemy zmienić, a samo nam ustawia na takie.

Zadanie domowe jest proste. Zrobić 4 mapy ukazujące świat, zewnętrza, wnętrza i lochy.